Praca dla ludzi - Introwertycy i Ekstrawertycy

News

Ludzie lubią dzielić społeczeństwo na "introwertyków" i "ekstrawertyków", ale świat nie jest tak binarny. Większość z nas plasuje się gdzieś pomiędzy nimi, posiadając pewne cechy introwertyka i ekstrawertyka; w końcu nawet najbardziej introwertyczni spośród nas lubią się czasem spotkać w towarzystwie.

Ważne jest jednak, aby zrozumieć własne skłonności do ekstrawertyzmu i introwertyzmu, ponieważ może nam to pomóc w zrozumieniu, jakie rodzaje pracy będą dla nas odpowiednie. Każdy z nas ma inne talenty, preferencje i umiejętności. Ci z nas, którzy są bardziej introwertyczni, najlepiej pracują ukryci za ekranem komputera, podczas gdy inni doskonale radzą sobie w rozmowach z ludźmi.

Jeśli jesteś ekstrawertykiem lub dobrze czujesz się w towarzystwie innych ludzi, oto kilka zawodów, które mogą Cię zainteresować.

Przedsiębiorca

Bycie przedsiębiorcą może być samotną pracą, ponieważ niewiele osób zrozumie Twoją podróż. Jest to jednak także praca, w której spotykasz się i współpracujesz z bardzo zróżnicowaną grupą ludzi. Inwestorzy, klienci, współzałożyciele, pracownicy i dostawcy sprawiają, że dość łatwo jest wypełnić sobie dni przebywaniem z innymi ludźmi.

Ludzie-ludzie są często charyzmatyczni, co jest cechą przydatną w przywództwie, dlatego ekstrawertycy z większym prawdopodobieństwem polubią tę część bycia przedsiębiorcą.

W początkowym okresie prowadzenia działalności gospodarczej będziesz prawdopodobnie korzystać z przestrzeni coworkingowych, aby poszerzyć swoją sieć kontaktów, zaoszczędzić pieniądze i pobudzić życie towarzyskie.

Rozdający karty

Wiele osób uwielbia chodzić do kasyna lub pokoju gier karcianych, aby zagrać w kilka gier, pobawić się i nawiązać kontakty towarzyskie z ludźmi o podobnych zainteresowaniach. Uwielbiają nie tylko same gry, ale także interakcje z innymi osobami przy stole.

Oprócz graczy, przy stole zazwyczaj siedzi (lub stoi) jeszcze jedna osoba: krupier. Oprócz niesamowitych umiejętności tasowania kart i znajomości zasad danej gry na pamięć, krupierzy spędzają całe dnie na rozmowach z graczami.

Ponieważ przy stolikach karcianych zasiadają tak różni klienci, pracując jako krupier, można spotkać bardzo zróżnicowaną grupę ludzi. Najbardziej doświadczeni i wykwalifikowani krupierzy mogą również otrzymać możliwość uczestniczenia w dużych wydarzeniach na żywo i turniejach, takich jak EPT.

Dla tych, którzy są zainteresowani tym zawodem, większość kasyn prowadzi regularne rekrutacje na krupierów i krupierów oraz oferuje pełne szkolenie dla wszystkich nowych pracowników. Kiedy już nabierzesz wprawy, możesz wybrać specjalizację w grze, którą preferujesz - pokerze, blackjacku czy bakaracie.

Planista imprez

Event plannerzy to osoby, które pomagają dopilnować, aby imprezy firmowe, przyjęcia urodzinowe, wesela i inne ważne wydarzenia przebiegały bez zakłóceń. Praca ta wymaga kogoś, kto jest zorganizowany i potrafi zachować spokój pod presją, ale także kogoś, kto ma dobry kontakt z ludźmi.

Przed imprezą spędza się czas na opracowywaniu planów z klientami, rozmawiając z nimi, aby zrozumieć ich potrzeby i oczekiwania. Następnie trzeba nawiązać kontakty z różnymi dostawcami, organizując miejsce, catering i rozrywkę.

W dniu imprezy należy dopilnować, aby wszystko przebiegło bez zakłóceń, współpracować z gośćmi i personelem, aby zapewnić klientom imprezę, jaką sobie wymarzyli.

Obsługa klienta

Niektórzy postrzegają pracę w dziale obsługi klienta jako zajęcie dla młodych ludzi po studiach i tych, którzy nie są zbyt ambitni, ale to bardzo niesprawiedliwa charakterystyka tego zawodu.

Pracownicy działu obsługi klienta to ludzie, którzy są twarzą firmy. To od Ciebie zależy, czy ktoś będzie miał dobre doświadczenie, które sprawi, że będzie chciał zostać klientem na całe życie, czy też będzie miał złe doświadczenie, w wyniku którego będzie narzekał na Ciebie swoim znajomym.

W obsłudze klienta najlepiej sprawdzają się osoby energiczne i żywiołowe, które aktywnie poszukują klientów, aby poprawić ich doświadczenia, i które czerpią radość z rozmowy.

Ma to duże znaczenie w restauracjach i małych sklepach, gdzie klienci oczekują indywidualnej obsługi.